€200.000 subsidie voor de Sustainable Business Identity Methode

€200.000 subsidie voor de Sustainable Business Identity Methode

€200.000 subsidie voor de Sustainable Business Identity Methode

DeltaZuid en 360SDG samen aan de slag om mkb-bedrijven in de Brainport regio te verduurzamen

Waalre – Bedrijven helpen met het aantrekken en behouden van (jonge) werknemers door te verduurzamen: dat is in het kort gezegd het project waarmee DeltaZuid, 360SDG en drie mkb-bedrijven subsidie hebben ontvangen vanuit MKB!dee – een initiatief van RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland). Deze subsidie werd maandag 2 december op feestelijke wijze uitgereikt door Mona Keijzer, Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat.

De Sustainable Business Identity Methode 
Veel mkb-bedrijven doen volgens jonge werknemers te weinig aan duurzaamheid, waardoor ze zingeving in hun werk missen. Met het oog op de duurzame toekomst ontwikkelden DeltaZuid en 360SDG de Sustainable Business Methode (SBI), die bedrijven helpt te verduurzamen vanuit de identiteit en deze structureel door de voeren op operationeel niveau. Deze methode helpt bedrijven aantrekkelijker te worden voor bewuste jonge medewerkers.

Dankzij de subsidie kunnen de drie mkb-bedrijven A.J. Loots, Ecorus en Eyeon direct starten met het project. Zij vinden het belangrijk om te verduurzamen, en tegelijkertijd willen zij andere mkb-bedrijven in de regio inspireren door te laten zien wat de resultaten van deze aanpak is.

MKB!dee
Consumenten, klanten en relaties letten tegenwoordig extra op duurzaamheid. Een mooie ontwikkeling, maar het vraagt veel van bedrijven. Denk aan het helpen van personeel om zich te ontwikkelen. Met MKB!dee wil de RVO kleine en middelgrote bedrijven daarbij wat steun in de rug geven. Dat doen ze door innovatieve bedrijven en branches te vragen daar iets op te bedenken. 

‘Zo halen we de kracht van vernieuwing van het midden en kleinbedrijf naar boven en laten we die in gemeenschappelijke boezems stromen’, aldus Mona Keijzer. Dit sluit precies aan op de Triple Helix gedachte waar Brainport Eindhoven om bekend staat.

Over DeltaZuid & 360SDG
DeltaZuid zet de kracht van branding in om groei te realiseren voor betekenisvolle MKB-ondernemingen. 360SDG helpt organisaties te verduurzamen door de verduurzamingsstrategie te definiëren en samen met de organisatie te implementeren.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief